PRESS RELEASE

born on september, 10th 1973 in Calw/southern Germany, Mark was growing up in. Leonberg (greater Stuttgart area). He went to school there and afterwards he received his education as a shop window decorator (visual merchandiser) . He's still working in this bussiness for an italian fashion brand. But still music is his big ...
PRESS RELEASE

Sehr geehrte Medienvertreter/Innen, In den vergangenen Wochen hat ein Thema die Medien dominiert, die Gemüter erhitzt und der Politik ein neues Tool zur Politisierung und Polarisierung gegeben: die Flüchtlingskrise. Geschockt über die teilweise drastischen Kommentare und posts in Onlineforen, hat sich Mark einfach die Frage gestellt: ‚würdet Du nicht auch flüchten, wenn Du flüchten könntest?’ und daraus kurzerhand einen Song gebastelt, der sich momentan noch in der Produktionsphase befindet, aber am 24. März 2016 als Charity-Track weltweit online zum Download bereitstehen soll. Auf tragische Art und Weise haben durch die schlimmen und verheerenden Anschläge in Paris am 13.11.2015 jene Wasser auf die Mühlen bekommen, die die Flüchtlingskrise für ihre politischen oder ‚moralischen’ Ziele missbrauchen. Nun ist es noch wichtiger zusammenzustehen und auch dem kleinsten Geist zu zeigen, dass diese Flüchtlinge eben vor diesem Terror flüchten, der nun quasi vor unserer Haustüre stattgefunden hat! Aus diesem Grunde übersenden wir heute diesen Pressetext, um möglichst viele Menschen zu erreichen und ganz nebenbei natürlich auch ein wenig (gerne auch etwas mehr!) Geld für den Guten Zweck zu sammeln. Die Produktionskosten werden NICHT vom ERLÖS abgezogen- der gesamte Verkaufserlös wird gespendet- über den Status wird selbstverständlich über meine sozialen Netzwerke informiert! Bitte helfen Sie in Ihrer Position als Medienschaffende mit, um ein positives Zeichen gegen Hass, gegen Ausgrenzung und für die Menschlichkeit zu setzen, wir bedanken uns schon jetzt für Ihre Unterstützung. Selbstverständlich stehen wir für noch offene Fragen jederzeit zur Verfügung. Mit den besten Grüssen , marked *staff*

contact: mail: phone: internet: social:

[email protected] 0041.79.365.38.61 www.markedmusic.net facebook: marked.music twitter: marked.music@musicmarked

RUN

LYRICS thousands of miles, you left behind job, house and futures’s lost but you’re alive that counts. every night, you’re dreaming of, a better life in peace so far away from home REF: wouldn’t you run if you could run or would you just hide to save your life you would like to stay where you were born but you have to get away from bombs away from war now you arrive, destination of dreams, screaming crowds, burning houses, part oft he scene. every night, you’re afraid of, stupid fools with brains switched off. REF: wouldn’t you run if you could run

about marked

born on september, 10th 1973 in Calw/southern Germany, Mark was growing up in Leonberg (greater Stuttgart area). He went to school there and afterwards he received his education as a shop window decorator (visual merchandiser) . He’s still working in this bussiness for an italian fashion brand. But still music is his big love. He learned playing basic instruments like flute and then he decided to get teached in playing drums and percussion. Songwriting he started at the age of 15 when he founded his first band. Also on his actual album there’s one song from these days (‚I don’t wanna lose you’). He’s a great fan of italian singer and song writer Gianna Nannini since about 30 years. By end of 2009 he moved for love reasons to Zurich, where he’s still located today together with his partner and Lilly, an eleven year old dachshund- the real boss at home. The first album ‚LOVE & OTHER DISASTERS’ was released end of october 2015 in over 200 countries world wide, including the forthcoming singles ‚(this is not a) love song’ and ‚I don’t want to fight anymore’